torstai 9. tammikuuta 2020

vuosi 2019

Tammikuu

Uuden vuoden aattona olin ystävien kans. Valettiin tinaa, syötiin hyvin ja ajeltiin katsomaan ilotulitusta, joka oli varmaan hienoin koskaan näkemäni.

Käytiin sisarusten kanssa Rovaniemellä, vuokrattiin fatbiket ja lasketeltiin Ounasvaaraa alas, joka oli ihan mielettömän siistiä.

Olin radiotyönkurssilla mun hyvän ystävän kans. Näin elämäni ensimmäisen tähdenlennon ja saunottiin opiston rantasaunassa ja laulettiin moniäänisesti muiden kurssilaisten kans.

Jatkoin myös lähihoitajan opintoja aikuisopiskelijaluokalla ja nautin niin paljon iltakoulusta ja muutenkin rennommasta opiskelutahdista.


Helmikuu

Menin talvipäiville ja näin paljon tuttuja.
Jätin kämppiksen ja kämpän ja muutin väliaikaisesti kotiin vanhempien luo, koska aloitin harjoittelun perhekodilla, josta olin unelmoinu koulun alkamisesta asti. Ja uskalsin vihdoin sanoa itselleni, et se todella on jotain, mitä rakastan.


Maaliskuu

Matkustettiin hyvän ystävän kans Kuopioon ja nähtiin yhtä toista mun ystävää. Vietettiin sinkkuiltaa, tehtiin hyvää safkaa, käytiin ottaa kuvia Kuopion keskustassa, mentiin kahvilaan ja nautittiin vaan elämästä.

Kävin naistenpäivänä Haaparannassa ja syötiin niitä kuuluisia lihapullia ja daimkakkua.

Frendi tuli yökylään, syötiin perinteisesti irttareita ja otettiin vaan rennosti.


Huhtikuu

Ostin extempore liput jenkkeihin kaverin suostuttelemana.

Harjoiteltiin kaikkea vastasyntyneen hoitoon liittyvää koulussa. 

Oli Ukin hautajaiset. Ja samalla näin mun siskoa ja sen lasta.


Toukokuu

Menin pitkästä aikaa serkuille.
Hyvästelin perheen ja ystävät ja lähdin junalla kohti Helsinkiä, josta menin kaverille yöksi ennen lentoa jenkkeihin.

Jenkeissä hoidin siskon lasta koulutehtävää varten, kävin melomassa, söin jätskiä, kävin kävelyillä ja puistoissa. 

Oli perheviikonloppu Michiganjärven rannalla olevassa airbnb kämpässä. Hain siskon lentokentältä, käytiin sen kans ottaa kuvia ja tutustuttiin Jelly Belly tehtaaseen.


Kesäkuu

Tutustuttiin Chicagon kaupunginmuseoon, käytiin kiertelee Chicagon keskustaa. Juotiin kermakaljaa, pelattiin pelejä ja käytiin mäkkärissä syömässä. Ajettiin Minnesotaan, nähtiin mun ystäviä, käytiin eläintarhassa, uitiin uima-altaalla, käytiin shoppailee outleteilla ja nähtiin upea auringonlasku, vaikka meinas tulla vähän kiire. Juhlittiin synttäreitä, käytiin tutustuu uusiin kaupunkeihin ja mentiin huvipuistoon. 

Vietettiin juhannusta, ajeltiin uudestaan Minnesotaan ja kävin kiertelee uusia paikkoja kavereiden kans.


Heinäkuu

Pelattiin lenttistä kerrostalon sisäpihalla, käytiin uimassa järvellä ja haikkaamassa, pelasin ekaa kertaa softballia, oli jenkkisuvikset.

Käytiin hakee loppuunmyynnistä kärryllinen ruokaa, keilattiin, pakkasin kamat kasaan ja tulin takas suomeen.

Yllätin mun ystäviä, menin mökille serkkujen kans ja paistettiin lettuja ja uitiin. Nukuin yötä teltassa mun kaverin kans mun porukoiden takapihalla ja syötiin karkkia. Ajeltiin mun kaverin luo, jolla en ollu vielä koskaan käyny kylässä.


Elokuu

Menin pitkästä aikaa tallille, ostin mansikoita, pelleiltiin kaverin kans kaupassa, olin ystävän luona yökylässä, kävin siskon valassa, pelattiin frisbeegolfia, ja muutin uuteen kämppään uuden kämppiksen kans.

Kävin viimeisiä tunteja koululla ennen viimeistä harkkaa. Käytiin kansainvälisillä markkinoilla syömässä pitsaa ja jätskiä, pidettiin tuparit, ja lähdin Espanjaan.


Syyskuu

Vietettiin aikaa merenrannalla, syötiin churroja, oltiin töissä, nähtiin kavereita, kierreltiin eri kaupunkeja, meille tuli vieraita suomesta, syötiin vohveleita ja nautittiin lämmöstä.


Lokakuu

Käytiin kattoo jalkapallotreenejä, etin valmistujaismekkoa, käytiin ferioilla, oltiin iltakylässä, pakattiin kamat kasaan ja tehtiin loppusiivous meidän vuokra-asuntoon.


Marraskuu

Palasin takas suomeen, olin kaverin synttäreillä, koulu loppu ja pidin valmistujaiset, juhlittiin isää, istuin myöhässä olevassa junassa veljen kans ja nauroin sen ja sen kaverin puhelulle, aloin fiilistelee joulua kuuntelemalla joululauluja ja leipomalla torttuja. Pidin iltakylän mun kämpällä ja kävin konsertissa. Ja ostin liput jenkkeihin. 


Yks mun suurimmista unelmista toteutui, kun mun runokirja julkaistiin ja se tuli painosta.



Joulukuu

Ostin suklaakalenterin, juhlittiin itsenäisyyspäivää ja seurattiin linnanjuhlia, muutin pois mun kämpästä, piirsin pitkästä aikaa, vietin aikaa kavereiden ja perheen kans, näin sukulaisia. 

Pidettiin pikkujoulut kaverin kans ja katottiin Tonttu Toljanteria. Kävin kauneimmissa joululauluissa. Vietettiin joulua, käytiin joulukirkossa ja vietiin kynttilöitä vaarin haudalle. 





Tän vuoden aikana opin hyväksymään itseni paremmin, sain toteutettua pitkäaikaisia haaveita, valmistuin viimeinkin lähihoitajaksi, yritin kuunnella enemmän mun sydäntä ja tehdä valintoja oman mielen mukaan toisin kuin muiden. 

Tunsin elämäni ensimmäistä kertaa koti-ikävää ollessani ulkomailla, päädyin vaihtamaan lentolipun kuukautta aikaisemmaksi, hyppäsin rohkeasti kohti uutta ja tuntematonta, kun edessä ei ollut mitään selviä suunnitelmia. 

Kasvoin henkisesti, opettelin kuuntelemaan itseäni, kirjoitin kaikesta mahdollisesta ja yritin rakastaa omaa elämääni sellaisena kuin se on. Ja huomasin vihdoin luottavani siihen, että asiat kyllä järjestyy ajallaan. 

4 kommenttia:

  1. Ihania juttuja tapahtunut sulle! Ja onnea valmistumisen johdosta! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiiä, miks olin kuvitellut mun vuoden olleen tosi synkkä ja mitäänsanomaton, mutta kun kävin läpi snäpin muistoja ja valokuvia tajusin, että olin ollut ihan väärässä. Viime vuosi oli kokonaisuudessaan aivan yhtä ihana vuosi kuin aiemmatkin :)

      Kiitos vielä onnitteluista ❤️

      Poista
  2. Kivoja juttuja oot myös kokenut���� Onnea valmistumisesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä tapahtumarikas vuosi ☺️ Kiitos ❤️

      Poista

Jos postaus herätti ajatuksia, ni kommaa mulle jotain ❤