perjantai 27. tammikuuta 2017

vapaus


Jotain mitä opin tässä viimeisen puolen vuoden aikana, on ollut sanomaan -ei. 

Puoli vuotta lukiota takana. Kävin hakemassa erotodistuksen maanantaina. Aika meni loppujen lopuksi nopeasti, mutta oli kyllä taas erityisen raskasta. Olin tosi väsynyt fyysisesti. Joinakin iltoina itkin omassa huoneessani, kun tuntui, etten jaksa enää päivääkään. Harrastukset jäi. Liikunta myös, joka oli aiemmin tuonut mulle energiaa ja piristänyt. Mä en jaksanut ajatella koulun lisäksi enää muuta. 

Tuntu, että olisin ollut häkissä. Elämä tuntui pinnalliselta. En jaksanut hymyillä ja niitä hyviä päiviä oli paljon vähemmän kuin huonoja. Asiat, joista olin ennen saanut iloa, ei antanutkaan mulle enää sitä samaa fiilistä.


Opistossa olin tottunut sosiaaliseen elämään, vaikka monesti siellä ahdisti se, ettei oikein missään voinut olla yksin, ja toisaalta yksin ollessa kaipasi, että joku ystävä olisi ollut vierellä.

Mua pyydettiin kunnallisvaaleihin ehdokkaaksi ja olin aluksi, että ehkä mä jopa voisin. Ilmoitin myöhemmin, etten haluakaan henkilökohtaisista syistä.

Mulla riittää ajateltavaa syksyä kohtaan. Mun pitää vielä miettiä koulupaikkaa ja kysellä oppisopimuspaikkoja. Kevät menee töissä ja oon tosi onnellinen, että mulla oli mahdollisuus päästä töihin. 

Mutta asiat alkaa pikkuhiljaa selkeytymään ja se on tärkeintä. Ette voi uskoakaan kuinka vapautunut olo mulla oli, kun kävelin erotodistuksen kanssa koulusta ulos. 

6 kommenttia:

  1. Oikeesti ihanaa että oot löytäny oman suunnan opiskeluissa! Ja kyllä tossa tilanteessa voi olla jo varma, ettei lukio oo sun juttu, jos elämästä tulee nuin rankkaa. Siks onki hyvä että oot osannu pistää stopin sille, ja hakenu semmoseen paikkaan mikä on enemmän sun juttu :-) Tsemppiä jatkoon! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, se vaikuttaa ihan törkeen paljo omaan fiilikseen ja jaksamiseen, et on löytänyt oman paikan. Kiitos ❤️

      Poista
  2. Ihana postaus♡ vaikkakin vähän ikävempi osittain:/ Mutta hyvä että oot löytäny suuntaa opiskeluille ja toivottavasti löydät hyvän oppisopimuspaikan!:)

    VastaaPoista

Jos postaus herätti ajatuksia, ni kommaa mulle jotain ❤