keskiviikko 2. marraskuuta 2016

tyhjää



Nieleskelen. Olo tuntuu tyhjältä. Syysloma oli ja meni, ja silti musta tuntuu, etten ollut lomalla ollenkaan. Stressasin koeviikosta, joka on onneksi nyt jo puolessa välissä. Elämä on ollut aika kiireistä viime aikoina. Oon tehny koulujuttuja. Vetäny vapaa-ajan minimaaliseksi, ja oon tuntenu itteni niin mitättömäksi tän suuren maailman keskellä. 
    Oon ettiny omaa paikkaa ysiluokan yhteishausta lähtien. Haen sitä vieläkin. Lukio oli hyvä päätös, kun ei ollut muutakaan. Mutta loppujen lopuksi se ei sitten ollutkaan. Väsyn sen stressin alla. Varsinkin englanti vie multa kaiken motivaation koulua kohtaan. Kun en vaan osaa, mutta pitäisi silti pystyä tekemään esseitä ja esitelmiä. 
   Oon miettiny oppisopimusta, ammattikoulua, vaihtarivuotta. Mikään ei tunnu oikealta. Monet sanoo, et jää lukioon. Mutta en halua, kun se ei vaan oo mua varten. 

Tää syksy on ollu omalla tavallaan raskas. Oon itkeny väsymykselle. Tekemättömille tehtäville ja mun tilanteelle. Oon maannu sängyllä ja miettiny, miks kaikki on niin epävarmaa. Oon ahistunu koulussa ja saanu pienen paniikkikohtauksen biologian kokeessa. Oon istunu apaattisena kotona sohvalla ja ajatellu miten mä jaksan viikonloppuun asti. Viikonloppuna en oo osannu olla vapaasti. Viikot on menny ja yhtenäkään päivänä en oo vaan voinu olla, ajattelematta yhtään koulua.

Mielialat on vaihellu jonkun verran. Nyt koeviikolla kaiken tän stressin takana on myös helpotusta. Kun on saanut keskittyä vain yhteen aineeseen ja ei ole tarvinnut miettiä läksyjä. 

Haluaisin edes sen yhden päivän. Päivän, että saisin vain olla. Eikä tarvitsisi ajatella, että huomenna taas vedän itseni piippuun ja olen ihan poikki. Tällä hetkellä oon vaan niin hukassa itseni kanssa. Enkä tiiä mitä voisin tehdä sille.  

14 kommenttia:

  1. Itellä abivuosi ja silti yhäkin mulla pyörii samoja ajatuksia mielessä. Loppujenlopuksi oon kuitenkin tyytyväinen ratkaisuun, enää 62päivää penkkareihin. Jaksaminen, aika ja väsymys on vaikeinta. Toivottavasti sun fiiliksesi tasaantuvat ja keksit, mitä teet tuolle opiskeluasiallesi ❤ Ei ole väärin ottaa omaa aikaa eikä loppuunpalaminen kannata - itseään kannattaa kuunnella. Onnea opintoihisi ja muista, että kouluttaudut itseäsi etkä muita varten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenki niin hyvin tiivistetty tuohon kommenttiin kaikki, etten osaa oikein vastata mitään järkevää. Ihana, ku kommentoit ❤️ Mun pitää tosiaan ottaa omaa aikaa ja miettiä mikä ois tässä vaiheessa järkevintä.

      Poista
  2. Tsemppiä sulle!♡ Toivottavasti sun ajatukset selkenis:)
    Mä entiiä oikein mihin ammattiin haluaisin ja mä en ois varmaankaan jaksanu lukiota, opiskelen yhtä alaa amiksessa nyt ekaa vuotta ja en kyl tiiä yhtää onko tää mun juttu. Mut sen näkee ajan kuluessa... Itekki oon aika hukassa siis tulevaisuuteni kans.:/ Yhteishaku oli mulle vaikea tai siis sellanen et en tienny yhtään mihi haen nii hain sit vaa jonnekki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 💗
      Amis on luultavasti hyvä vaihtoehto, jos lukio ei tuntunu omalta. Alaa voi aika vaihtaa jos hoksaa, ettei se ollutkaan oma juttu, ja kaikista koulujutuista on varmasti hyötyä, vaikka päätyiskin vaihtamaan alaa. Mulla yhteishaussa oli sama homma. Toivottavasti löydät sen oman jutun!

      Poista
  3. Voi mattis!! <3 niin hirveesti tsemppiä sulle! Mitä ikinä tuutkaan päättämään tai tekemään jatkossa, niin muista, että minä ja toivottavasti kaikki muutki sun ystävät tullaan tukeen sitä sun päätöstä. <3 Meille on tärkeintä, että sää ite tunnet olevas oikeessa paikassa ja voisit olla oikeesti onnellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! ❤️ Ihana kuulla, että ihmiset välittää. Tietää, ettei tarvi olla yksin, teki sitte mitä tahansa.

      Poista
  4. Voi Mattis! ♥ Ois ihana ku vois vaan antaa sulle yksinkertasen ratkasun, että mitä sun kanttis tehä. Mut sen haluun sanoa, että tee just semmonen ratkasu, mikä tuntuu susta itestä parhaimmalle. Älä mieti sitä, että mitähän muut aattelee siitä, että jätän lukion kesken, tai että millon valmistut jos alotat taas uuen koulun. Jos sulla yhtään joku juttu tai ala tai koulu kiinnostaa, nii käy tutustuun siihen jos pystyt. Jos on joku semmonen koulu missä voit tehä semmosia asioita mistä tykkäät ja mitä jaksat, ja mitkä antaa yhtään motivaatiota opiskeluun nii mieti voisko se olla vaihtoehto :) Tai entä jos kävisit lukion neljään vuoteen, saisit vähän rennomman lukkarin ja enemmän aikaa tehä niitä koulujuttuja. Mut mitä teetki, nii tärkeintä on että oot onnellinen. ♥

    E-K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sydän sulle, oot ihana! 💗 Noi on niin hyviä ideoita, ettei parempia voi oikein antaa. Mä oon jotain suunnitellutkin ja onneksi yhteishaussa voi hakea kouluihin, vaikkei niihin sitten menisikään. Toi lukio neljään vuoteen ois kans ihan hyvä, jos mikään muu ei sitte tunnu paremmalta paikalta.

      Poista
  5. Tsemppiä! Tiedän tunteen. Mutta ootko miettiny koskaa että vaihtaisit meiän kouluun? Saisit käytyä lukion mutta huomattavasti rennommissa merkeissä. Mä ä en ite ois normilukiota jaksanu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 💗 Mä mietin sitä jossain vaiheessa, ja joo se on yks vaihtoehto. Sitte pitäis vaan löytää kämppä ja kämppis ja saada sellaiset jutut järjestettyä

      Poista
  6. Täälä ilmottautuu toinen yhtä hukassa oleva lukiolainen. Maailman vaikeinta että koulu jossa on ei tunnu omalta ja silti ei oikeen tiiä muutenkaan mihin mennä. Lukio on just tommosta! Pitää vaan luottaa että kyllä se oma paikka löytyy kaikille, vaikka ei sitä aina jaksa aatella niin. Tsemppiä hurjan paljo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mm. Toivottavasti molemmat löytää sen oman paikan. Kiitti tsempeistä ja tsemppiä sullekin ❤️

      Poista

Jos postaus herätti ajatuksia, ni kommaa mulle jotain ❤